Самодіагностика для батьків

28.Лют.2020
Самодіагностика для батьків

Самодіагностика  для  батьків

За матеріалами опитувальника для самоперевірки,

розробленого американським психологом Джеральдіною Чейпі.

Оцінка мотиваційної готовності до шкільного навчання:

  1. Чи бажає ваша дитина ходити до школи ?
  2. Які вона має знання про школу, знає чим діти займаються в школі?

Оцінка розвитку пізнання:

  1. Чи володіє дитина основними поняттями, наприклад : правий – лівий , великий – малий , внизу – вгорі ?
  2. Здатна зрозуміти найпростіші випадки класифікації, наприклад: овочі, меблі, рослини ?
  3. Чи може малюк вгадати кінцівку нехитрої історії ?
  4. Чи здатна дитина утримувати в пам’яті і виконувати як мінімум три вказівки ?

Оцінка базового досвіду дитини:

  1. Чи доводилось дитині супроводжувати Вас в магазин, на ринок?
  2. Чи був малюк у бібліотеці ?
  3. Чи доводилося дитині бувати в селі, в зоопарку, в музеї?
  4. Чи була у Вас можливість регулярно читати малюкові чи розповідати йому історії ?
  5. Чи виявляє дитина підвищений інтерес до чого-небудь, є в неї улюблена справа?

Оцінка мовного розвитку:

  1. Чи легко дитина відповідає на запитання дорослих ?
  2. Чи може дитина пояснити, для чого служать різні речі: щітка, пилосос, холодильник ?
  3. Чи в змозі малюк розповісти історію, описати будь-який випадок, що відбувся з ним ?
  4. Чи чітко дитина вимовляє слова ?
  5. Чи правильна її мова з точки зору граматики ?

Оцінка рівня емоційного розвитку:

  1. Чи виглядає дитина веселою (удома і серед товаришів ) ?
  2. Чи легко малюку «переключатися» при змінах у звичному розпорядку дня, перейти до рішення нової задачі?
  3. Чи здатна дитина працювати самостійно 10 – 15 хв.?

Оцінка вміння спілкуватися:

  1. Чи включається малюк у гру з іншими дітьми, чи ділиться з ними?
  2. Чи дотримується він чергування, коли цього вимагає ситуація?
  3. Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи ?

Оцінка фізичного розвитку:

  1. Чи добре дитина бачить, чує ?
  2. Чи здатна вона посидіти спокійно впродовж деякого часу ?
  3. Чи розвинута в неї координація моторних навичок , наприклад, чи може вона грати м’ячем, стрибати, спускатися і підніматися сходами ?
  4. Чи часто вона хворіє ?

  Зорове сприйняття, зорова пам’ять:

  1. Чи може дитина ідентифікувати схожі й несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, несхожу на інші?
  2. Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спочатку показати серію з трьох картинок, а потім одну забрати?
  3. Чи здатна дитина розкласти одна за одною (у заданій послідовності) серію картинок?
  4. Чи може малюк інтерпретувати картинку: сформулювати головну думку, простежити зв’язки?

Рівень слухових здібностей:

  1. Чи може дитина розрізняти слова, що починаються на різні, але схожі звуки, наприклад, ліс /ніс ?
  2. Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку й послідовність дій?
  3. Чи ставить дитина запитання про значення слів?
error: Content is protected !!